Ipsos MMI

Ipsos - logo

Ipsos MMI utfører analyser innen ulike felter som branding, relasjon, innovasjon, media, trendanalyse, politikk og samfunn, sponsoring, retail, samt mat og drikke. MMI ble opprettet i 1987. Selskapet ble i 2006 overtatt av det internasjonale markedsanalyseselskapet Synovate. I januar 2012 ble Synovate Norge til en del av det internasjonale analysekonsernet Ipsos. Som følge av eierskiftet gjenoppstod det gamle MMI-navnet som en del av deres nye navn: Ipsos MMI. Ipsos har i dag over 16000 ansatte med kontorer i 84 land og er representert i alle verdensdeler.

Data fra Ipsos MMI består av 142 målinger som spenner seg over tidsrommet 1987-1998. Meningsmålingene er tilgjengelige som enkeltmålinger og som tidsseriedata. Sistnevte er tilrettelagt både som en kombinert samlefil, der alle sprøsmål som er stilt to eller flere ganger er inkludert, og som aggregerte tabeller som viser enkeltvariablers utvikling over tid.

Oversikt over data levert av Ipsos MMI >>

Ipsos MMI sine nettsider >>